Dieta Rina: Regimul de 90 de zile

dieta rina vara

Dieta Rina mai este numita si dieta de 90 de zile si ajuta persoanele supraponderale sa piarda chiar si 20kg in greutate in numai 3 luni de dieta! Spre deosebire de alte diete de slabit, dieta Rina este o dieta sanatoasa. Afla cum se poate tine aceasta dieta, in randurile de mai jos.

Cuprins:

1. Dieta Rina – informatii generale
a. Principiile si durata dietei Rina
b. Etapele zilnice ale dietei Rina
c. Tipuri de alimente permise in dieta Rina
d. Principalele reguli in dieta Rina
e. Rolul exercitiilor fizice in timpul dietei Rina
2. Planul alimentar in dieta Rina
a. Ziua 1 – proteine
b. Ziua a 2 a – amidon
c. Ziua a 3 a – carbohidrati
d. Ziua a 4 a – vitamine
3. Alegerea dietei Rina pentru scaderea in greutate
a. Efectele dietei Rina
b. Dieta Rina vs alte tipuri de diete
c. Contraindicatii in alegerea dietei Rina

Dieta Rina – informatii generale

Dieta Rina este o dieta disociata, bazata pe ideea ca organismul metabolizeaza si proceseaza in ritm diferit fibrele, glucidele si proteinele. Asadar, acest regim disociat va include alimente numai dintr-o singura categorie la o masa, ajutand si la o mai buna si usoara digestie.

Principiile si durata dietei Rina

Dieta Rina dureaza 90 de zile si se tine in cicluri repetitive de catre 4 zile. Aceasta dieta se bazeaza pe 5 mari principii:

  1. Micul-dejun este exclusiv din fructe, in fiecare zi.
  2. Se respecta un interval regulat intre mese. Mai exact, micul dejun se va lua intre 7-11, pranzul intre 12-14, iar cina intre 18-20. Gustarile sunt excluse.
  3. Cina va fi cu 50% mai mica, din punct de vedere cantitativ, decat pranzul.
  4. Hidratarea optima este importanta si se recomanda consumul a minim 2L de apa pe zi, precum si miscare moderata de 3 ori pe saptamana.

Nu sunt acceptate urmatoarele alimente in dieta Rina: pufuleti, mamaliga cu branza, sosuri, zahar sau alti indulcitori, popcorn, alcool.

Etapele zilnice ale dietei Rina

Etapele zilnice ale dietei Rina

Ziua 1 – Ziua Proteinelor
Ziua 2 – Ziua Legumelor / Amidonului
Ziua 3 – Ziua Carbohidratilor
Ziua 4 – Ziua Vitaminelor

Etapa de purificare

Etapa de purificare se bazeaza pe un orar strict, care incepe cu ora 4 dimineata si tine pana in pranz. In aceasta perioada trebuie consumate multe legume si fructe cat mai diverse, la un interval de 2 ore.

Etapa de ingestie

Etapa de ingestie este de la ora 16.00 pana la ora 20.00 si se vor consuma alimente diversificate, in cantitate optima, in functie de ziua de dieta.

Etapa de digestie

Etapa de digestie este dupa ora 20.00 seara pana a doua zi de dimineata. In aceasta etapa nu se vor consuma alimente. Se recomanda doar hidratarea cu apa.

Tipuri de alimente permise in dieta Rina

In dieta Rina sunt permise urmatoarele categorii de alimente:

  • Proteine: orice tip de carne (pui, curcan, peste, vita, porc), lactate (branza, lapte), oua, etc.
  • Amidon / Legume: soia, cartofi, orez, linte, fasole, naut, legume diverse, etc.
  • Carbohidrati: faina de orice tip, paste, cuscus, etc.
  • Vitamine: numai fructe si legume proaspete.

Proteine

Dupa micul dejun consistent format din fructe proaspete, la pranz se poate consuma carne la gratar sau fiarta, orice tip. In cazul in care nu doriti sa consumati carne, aceasta poate fi inlocuita cu 3 oua fierte sau cu diverse tipuri de branza. Carnea poate fi servita alaturi de o salata de verzituri, condimentata simplu, cu sare, piper si ierburi aromatice, dar fara ulei sau dressing. Cina consta in acelasi meniu ca la pranz, insa cantitativ va fi redus la jumatate.

Amidon

Micul dejun bazat pe fructe este acelasi. Pranzul poate fi format din legume gatite la aburi sau la cuptor, asezonate cu ierburi aromatice sau sos de rosii. Cina este formata tot din legume insa in cantitate mai mica.

Carbohidrati

Micul-dejun se pastreaza. Pranzul poate fi format din paste vegane, pizza vegana (doar cu legume, fara branza), cuscus cu legume, etc.

Vitamine

Toata ziua se vor consuma fructe, legume crude, nuci si seminte. Nu conteaza cantitatea, aveti liber sa mancati cate fructe si legume doriti!

Principalele reguli in dieta Rina

Principalele reguli in dieta Rina

Respectarea intervalului orar dintre mese

Intervalul orar respectat cu strictete este extrem de important pentru ca metabolismul sa functioneze in parametri optimi. Cele trei perioade, de purificare, ingestie si digestie trebuie respectate.

Hidratarea permanenta

Trebuie sa beti suficienta apa in fiecare zi pentru a facilita pierderea greutatii in exces. Se accepta si cafeaua sau ceaiurile, insa neindulcite. Sucurile naturale si smoothieurile se considera produse alimentare asadar este bine sa bei numai apa.

Pastrarea alternanantei zilelor de dieta

Micul dejun nu trebuie eliminat. De asemenea, nu trebuie sa se inlocuiasca zilele din dieta sau sa se sara, deoarece dieta nu va mai avea efectele dorite.

Rolul exercitiilor fizice in timpul dietei Rina

Activitatea fizica de 2-3 ori pe saptamana este foarte importanta in dieta Rina. Alearga, fa yoga, fitness acasa sau la sala, mergi mai mult pe jos, orice metoda alegi este important sa o practici cu regularitate, macar 2 ore pe saptamana.

Planul alimentar in dieta Rina

Planul alimentar in dieta Rina

Ziua 1 – proteine

Mic dejun – fructe.

Pranz – Nu se recomanda sa se combine mai multe tipuri de proteine pe zi, asadar alegeti ce veti consuma: peste, pui, sau alt tip de carne, ori oua sau lactate. Daca la pranz s-a consumat peste, tot peste se va consuma si seara. Se servesc numai alaturi de salate simple.

Cina – Se va consuma sursa de proteine aleasa la pranz, cu salata, insa la 50% din cantitatea servita la pranz.

Ziua a 2 a – amidon / legume

Mic dejun – fructe.

Pranz – Se vor consuma legume fierte, inabusite sau la gratar. Se poate consuma si orez si se pot utiliza orice condimente naturale.

Cina – Aceeasi mancare ca la pranz insa la jumatate din cantitate.

Ziua a 3 a – carbohidrati

Mic dejun – fructe.

Pranz – Se pot consuma orice carbohidrati: paste, pizza vegana, paine, covrigei, cereale etc.

Cina – La fel ca la pranz, insa redus la jumatate + o bucatita ce ciocolata neagra.

Ziua a 4 a – vitamine

Mic dejun – fructe.

Pranz – Se pot consuma legume crude, fructe, alune, nuci si seminte.

Cina – La fel ca la pranz, insa redus la jumatate.

Dupa finalizarea celor 4 zile se reia de la ziua proteinelor. De asemenea, dupa 28 de zile de dieta in care a fost repetat de 7 ori ciclul de mai sus, se recomanda ziua de detoxifiere in care se tine post negru si se bea numai apa.

Alegerea dietei Rina pentru scaderea in greutate

Alegerea dietei Rina pentru scaderea in greutate

Efectele dietei Rina

Dieta Rina are numeroase efecte benefice. In primul rand va va ajuta sa slabiti constant in timpul celor 90 de zile. Este o dieta flexibila, usor de tinut, chiar si pentru persoanele cu program incarcat nefiind nevoie sa se gateasca prea multe retete. De asemenea, nu include numararea caloriilor si nici nu incurajeaza infometarea.

Schimbarea metabolismului, de durata

Dieta Rina nu numai ca ajuta la slabre insa schimba si metabolismul. Asadar riscul de efect yoyo de dupa slabire este redus considerabil.

Slabirea rapida

Dieta Rina este o dieta care va va ajuta sa slabiti multe kilograme relativ rapid. Se pot slabi chiar si 20kg in 3 luni, fara a pune in pericol sanatatea.

dieta rina

Dieta Rina vs alte tipuri de diete

Comparand aceasta dieta cu alte diete de slabit, dieta Rina este mult mai echilibrata. Aceasta dieta promoveaza in principal alimente sanatoase, exercitii fizice regulate si in general un stil de viata sanatos.

Contraindicatii in alegerea dietei Rina

Dieta Rina nu este recomandata persoanelor cu diabet sau boli gastrice. De asemenea, persoanele cu boli cronice ar trebui sa consulte un medic inainte de a incepe orice dieta de tip disociat, pentru a nu aparea complicatii de sanatate.

Te-ar putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *