Saptamana 26 de sarcina

Saptamana 26 de sarcina

Saptamana 26 de sarcina

Afla tot ce se intampla in saptamana 26 de sarcina, cu se simptome te vei confrunta, ce modificari au loc in organismul tau si cum se dezvolta fatul, in acest articol. Citeste si despre al doilea trimestru de sarcina si sarcina pe saptamani.

Copilul se dezvolta tot mai mult, fizic si neurologic. Se produc tot mai multe celule nervoase la o rata crescta, mai ales in regiunile cerebrale responsabile de simturi – gust, simt tactil, miros, auz si vaz. Treptat, fatul incepe sa deschisa ochii incet. Retina se dezvolta tot mai mult. Urechile copilului sunt mai dezvoltate, iar nervii specifici permit auzul. Copilul nu doar ca aude sunete, dar este capabil sa raspunda la ele prin miscari. Fatul cantareste acum aproximativ 900 g. Pielea este tot translucida, dar treptat se reduce acest efect.

babylino

Simptome:

  • dureri de spate – dezvoltarea uterului poate fi cauza durerilor de spate in regiunea inferioara mai ales, la care contribuie si greutatea acumulata in timpul sarcinii, plus faptul ca musculatura abdomenului devine tot mai intinsa si unii nervi pot fi afectati de acest lucru;
  • oboseala si epuizare fizica;
  • schimbari de dispozitie;
  • sensibilitate mamara;
  • insomnii – somnul sanatos este esential pe durata sarcinii iar insomniile pot periclita starea generala de bine si sanatatea; evita cofeina sau alimentele care pot afecta somnuli, stabileste-ti o rutina relaxanta inainte de culcare si asigura-te ca ai o pozitie confortabila pentru somn;

saptamana 26

Tensiunea ta arteriala incepe sa creasca, si 10% dintre sarcini pot duce la dezvoltarea hipertensiunii de sarcina. Majoritatea cazurilor sunt usoare. Daca suferi de hipertensiune arteriala in sarcina, trebuie sa stii ca aceasta trebuie monitorizata constant pentrua preveni efectualele agravari.Trebuie sa tii cont de faptul ca hipertensiunea in sarcina poate fi un semn de preeclampsie.

Daca te confrunti cu dureri intense de spate, odihneste-te, limiteaza timpul petrecut intr-o pozitie care agraveaza aceste simptime, nu ridica obiecte grele, nu te apleca. Apeleaza la bai calde relaxante, comprese in regiunea spatelui, imbunatatirea posturii si exercitii usoare de stretching pentru intarirea musculaturii si detensionarea muschilor.