Jocurile cu carti de joc ii pot ajuta pe cei mici sa isi dezvolte importante abilitati cognitive, sa urmeze reguli, sa invete despre castig si despre a pierde, sa isi dezvolte memoria si ii invata despre competitivitate.
Jocurile cu carti de joc sunt de obicei considerate o activitate distractiva atat pentru adulti, cat si pentru copii, jocul in general fiind extrem de important in dezvoltarea celor mici. Cercetarile in acest sens au aratat ca o serie de jocuri cu carti de joc pot avea o serie intreaga de beneficii educationale si emotionale. Jocurile de carti pot fi cea mai ieftina si sanatoasa alternativa la jocurile video sau la televizor, tableta si social media. Cei mici invata despre gandirea strategica si aceste jocuri favorizeaza increderea in sine. Daca jucati astfel de carti in familie, atunci beneficiile sunt si mai mari, pentru ca se formeaza o mai buna conexiune intre parinti si copii.
Jocurile de carti sunt benefice pentru dexteritate si coordonarea ochi-mana. Simpla actiune de a tine carti de joc in maini ii ajuta pe copii sa dezvolte aceste doua abilitati motorii principale. Agilitatea poate fi dezvoltata si datorita jocurilor de carti in functie de complexitatea jocului. Varsta minima necesara pentru astfel de jocuri este de obicei de 3 ani.
Aptitudinile cognitive ce pot fi dezvoltate cu ajutorul unor carti de joc sunt memoria, conceptele matematice complexe in functie de nivelul de dificultate, atentia, gandirea strategica, puterea de concentrare etc. Ajuta la dezvoltarea abilitatilor de gandire rapida, gandire matematica. Copiii pot invata noi strategii pentru stocarea si preluarea informatiilor, clasificarea tiparelor, secventierea si sortarea jucand carti. Le va accelera si reflexele.
Beneficiile privind inteligenta emotionala aduse de cartile de joc se axeaza pe interactiunea mai multor jucatori. Copiii interactioneaza cu familia intr-un mediu familiar (adica acasa) si sunt incurajati sa participe la o competitie prietenoasa. Atingerea unui obiectiv poate fi la fel de importanta precum invatarea de a face fata unei pierderi. Rabdarea si jocul corect pot fi dezvoltate sau invatate de la varste fragede, iar jocurile de carti sunt mijloace extrem de utile pentru aceasta. Toate jocurile de carti necesita comunicare, astfel incat copiii trebuie sa vorbeasca intre ei, sa negocieze sau sa inteleaga regulile, sa se sustina si sa se conteste reciproc.
Jocul de carti Kemps este in general pentru 4 jucatori, folosindu-se tot pachetul de 52 carti. Daca sunt mai multi jucatori, se va folosi un al doilea pachet de carti. In cazul jocului de 4 persoane, acestia vor fi in doua echipe. Fiecare jucator va primi 4 carti, iar in mijloc vor fi asezate 4 carti cu fata in sus. Fiecare jucator poate lua o carte de jos si lasa alta carte in loc. Schimbul continua pana cand nimeni nu mai vrea o alta carte de jos. Apoi, cele 4 carti de jos se strang si se asaza alte 4. Aceasta etapa se repeta. Un membru al echipei va trebui sa obtina 4 carti la fel inaintea celeilalte echipe.
Daca un jucator reuseste sa obtina cele 4 carti la fel, isi va anunta colegul de echipa fara ca ceilalti sa isi dea seama, iar acesta va striga apoi „Kemps”. Daca cei din cealalta echipa isi dau seama din semne ca a acumulat cele 4 carti, vor putea striga „Contra Kemps”. Pentru fiecare castig, echipa va primi cate o litera incepand cu litera „K”, pentru a forma cuvantul „KEMPS”. Echipa care formeaza cuvantul prima data, va fi cea castigatoare. Dificultatea sta in mare parte in modul in care cel care are cele 4 carti ii semnaleaza acest lucru coechipierului, fara ca ceilalti sa isi dea seama. Aceste semne pot fi stabilite initial de cei doi coechipieri. Este un joc amuzant si simplu in acelasi timp.
Se va alege un anumit numar de perechi de carti complete (4 carti la fel), in functie de cati jucatori sunt. De exemplu, pentru 4 jucatori se pot alege toate cartile de 3, de 7, de 9 si de 10. La acestea, se adauga si o carte Popa. Toate aceste carti se amesteca bine si se impart jucatorilor. Cel care va avea 5 carti in mana pune o carte pe masa, cu fata in jos. Cartea va fi luata de urmatorul, care lasa si el o alta carte jos si asa mai departe.
Obiectivul jocului este sa obtii 4 carti la fel, si cand reusesti sa ai in mana doar 4 carti identice, sa le pui repede pe masa. In acel moment, cel care ramane cu cartea Popa in mana este „Popa Prostu”. Acesta poate primi o pedeapsa de la castigator. Este un joc amuzant, simplu si poate fi jucat chiar si de copii mici care nu cunosc inca cifrele. Antreneaza atentia si gandirea, iar partea cu pedepsele poate fi foarte amuzanta pentru copii.
Macao este un joc de carti individual, nu se joaca in perechi. Se va folosi tot pachetul de carti, inclusiv Joker negru si rosu. Se impart cate 5 carti fiecarui jucator, apoi se pune urmatoarea carte din pachet cu fata in sus. Restul teancului de carti va fi cu fata in jos pe masa. In ordine, fiecare jucator va trebuie sa adauge jos o carte de acelasi semn (inima rosie peste inima rosie etc.) sau de aceeasi valoare/semn (peste Q de inima rosie sa se puna Q de trefla, de exemplu). Urmatorul va pune o carte dupa aceleasi reguli, in functie de ultima carte care este jos.
Se pot pune mai multe carti cu semn identic la aceeasi tura. Daca nu are nicio carte de dat jos sau nu vrea sa puna carte, va traga o carte noua din teanc. Cel care ramane cu o singura carte in mana trebuie sa spuna „Macao”, altfel va trebui sa ia 5 carti. Castiga cel care ramane fara carti in mana si jocul continua cu ceilalti pana cand ramane un singur jucator cu carti.
Acest joc are si o serie de reguli speciale, in functie de anumite carti. De exemplu, cand jos este o carte cu 2 sau 3, jucatorul urmator va lua de jos 2 sau 3 carti – carti de pedeapsa. Cand jucatorul pune As, poate schimba cartea in orice doreste. Cand jos este carte cu 4, jucatorul care e la rand „sta o tura”, adica nu pune si nu trage nicio carte. Joker negru, respeciv rosu, inseamna ca urmatorul trebuie sa ia 5, respectiv 10 carti.
Septica este un joc ce poate fi jucat in 2 sau 4 persoane. Din pachetul de carti se aleg 32, de la 7 in sus (inclusiv). Dupa ce se amesteca bine cartile, se ofera cate 4 carti fiecarui jucator. In ordine, fiecare va pune jos cate o carte. Daca urmatorul pune jos o carte la fel (de exemplu, Q peste Q), sau o carte de 7, se consdera o „taietura” si poate continua. Apoi, daca primul jucator va obiecta, trebuie sa puna jos un 7 sau o carte la fel, altfel va lua cartile. Castiga jucatorul sau echipa cu cele mai multe puncte – adica As sau 10. Este un joc ce antreneaza spiritul de competitie, atentia, si capacitatea de memorare, fiind distractiv in acelasi timp.
Pentru acest joc se va folosi tot pachetul de carti. Cele mai importante sunt Valetul, Dama, Popa si As-ul – cea mai mare valoare. Toate cartile se impart jucatorilor, care trebuie sa le tina cu fata in jos, in teanc. Fiecare jucator va pune prima carte cu fata in sus pe masa. Cel care a pus cartea cea mai mare va lua toate cartile si le pune sub teancul sau. Atunci cand doi jucatori pun o carte de aceeasi valoare, e vorba de „razboi”. In astfel de cazuri, cei doi vor pune jos un anumit numar de carti, in functie de valoarea cartii care a dus la razboi. Teancul de carti strans va fi luat de cel care ultima data pune cea mai mare carte. La final, castiga cel care aduna tot pachetul de carti.
Se joaca cu tot pachetul de carti, dar fara Jokeri. Se poate juca in 2 persoane, in 3 sau 4 (2 echipe).
Primul jucator primeste 4 carti si le poate refuza sau le poate lua. Daca refuza, primeste alte 6 carti pe care trebuie neaparat sa le ia. Daca initial a acceptat cele 4 carti in totalitate, va primi doar 2, astfel incat sa aiba la final 6. Ceilalti jucatori primesc si ei cate 6. Se intorc 4 carti cu fata in sus. Se vor face calculele, fiecare carte avand valoarea sa (As=11, J=12, Q=13, K=14). Se fac calcule pentru a lua de pe masa carti, astfel incat valoarea lor insumata sa fie egala cu o carte din mana celui care urmeaza sa joace. Astfel, un 9 se poate lua din 7 si 2 etc. Cartile luate se pun intr-un teanc in fata fiecarui jucator. Daca un jucator nu poate ridica nimic, va pune o carte jos. Daca un jucator ia toate cartile, va intoarce o carte dintre cele luate de jos si se spune ca a facut „tabla”, care valoreaza un punct.
Cand sunt jucate toate cele 6 carti din mana, se vor imparti iar cate 6. La finalul jocului se calculeaza apunctele: K, Q, J, As si 10 au cate 1 punct, iar 10 de romb si 2 de trefla au cate 2 puncte.
Este un joc putin mai dificil, care necesita calcule matematice rapide, favorizand astfel cognitia, gandirea matematica, capacitatea de a face calcule rapid si memoria.
Se va folosi tot pachetul de carti, care se impart jucatorilor in mod egal. Primul va pune jos un anumit numar de carti, cu fata in jos si spune ce fel de carti sunt. Urmatorii pun si ei jos cate carti vor si spun cate au pus. Inainte ca un jucator sa puna cartile sale, oricare dintre jucatorii ceilalti poate striga „Trombon”. In acest caz, in cazul in care cartile puse corespund valorii anuntate, cel care a strigat ia toate cartile. De cealalta parte, daca nu corespund toate cu tipul anuntat, cel care a mintit va lua toate cartile. Daca nimeni nu spune „Trombon” si cartile sunt acoperite de cartile jucatorului urmator, trombonul nu mai e valabil si jocul va continua. Cand se spune „Trombon de carti”, regulile se aplica la fel, dar pentru numarul de carti spuse. Castiga cel care termina toate cartile din mana, iar cel care ramane cu carti va pierde.
Pentru acest joc, jucat in 2, se imparte pachetul in mod egal jucatorilor si se pun cu fata in jos in teanc. Pe rand, fiecare dintre jucatori va intoarce cate o carte din teanc. Cand se gaseste un As, se pune separat in alt teanc pentru a forma „casa”. In continuare, obiectivul este sa pui carti in ordine crescatoare in „casa”, la fiecare unda. Cartile din casa trebuie sa fie in ordine: As, 2, 3…10, Valet, Dama, Popa si trebuie sa fie de aceeasi culoare ca cea din casa. Daca o carte nu se potriveste in casa ta, o poti pune la celalalt, singura conditie fiind sa fie in ordine crescatoare, desi de alta culoare.
In cazul in care cartea nu poate fi pusa nicaieri, va fi pusa cu fata in sus in dreptul sau. Daca un jucator nu observa ca acea carte poate fi pusa in casa si pune cartea in teanc, ceilalti jucatori pot striga „Toci”. Castiga cel care scapa de toate cartile.
Este un tip de joc de carti pentru copii mai mici, care ii ajuta sa isi dezvolte dexteritatea si atentia. Practic, se vor folosi carti de joc petru a construi – o casuta, un cort sau cladiri mai mari. Scopul este ca mica lor constructie sa nu se rastoarne atunci cand pune alta carte. Gradul de dificultate pentru ceea ce a construit depinde de varsta sa.
Cartile se impart in mod egal jucatorilor, formand fiecare un mic teanc asezat in fata lui, cu fata in jos. Jucatorii isi vor lua fiecare cate un nume de animalut. Cand ii vine randul, fiecare jucator ia din teancul sau de carti o carte si o intoarce spre ceilalti. Daca doi dintre jucatori intorc acelasi tip de carte, vor striga de 3 ori numele animalului pe care l-au ales la inceputul jocului. Cine striga cel mai repede, va lua cartile din teancul celui care a pierdut. Castiga la final cel care acumuleaza cele mai multe carti. Este un joc amuzant, ce antreneaza atentia, puterea de concentrare si gandirea celui mic.
Părinții care locuiesc la curte și dispun de un spațiu mai generos, optează pentru amenajarea…
Ai născut recent, ești în al nouălea cer, dar parcă ceva s-a schimbat. Cu toate…
Mâine, 3 octombrie 2024, se dă startul celei mai mari expoziții din România dedicate copiilor…
Descoperă gama noastră de produse pentru prânz, concepute special pentru a oferi confort, siguranță și…
Gastroenterita pediatrică poate avea cauze variate; de identificarea lor corectă depinde instituirea tratamentului adecvat. Din…
Un frigider cu Wi-Fi poate fi controlat de la distanță cu ajutorul unui app dedicat,…